FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Turniej 22.II.2014
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum www.sklepfeniks.fora.pl Strona Główna » Terminarze » Turniej 22.II.2014
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
silvestro
Weteran Sierżant



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Czw 12:18, 13 Lut 2014    Temat postu:

Spoko, necro już zamówiony z drugiej ręki Razz

Jutro wrzucę drugi scenariusz - mniej kontrowersyjny od tego Razz


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Azz
Komisarz



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Czw 14:19, 13 Lut 2014    Temat postu:

No wlasnie Silv, wrzucaj scenariusze, bo zostalo pare dni do wyslania rozpy, daj jakies B&G ala Blesu (fajny byl), jakis meeting engangement itp ;]

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Blaesus
Inkwizytor



Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 708
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Czw 23:37, 13 Lut 2014    Temat postu:

Już wiem, dlaczego chcę grać chaosem, bo szatan do mnie przemówił. Ale nie rozumiem, czemu wszyscy nimi nie gramy Very Happy :
http://www.youtube.com/watch?v=EIobDWK40JA


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
silvestro
Weteran Sierżant



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 7:08, 14 Lut 2014    Temat postu:

Scenariusze są, mam nadzieję, że przypadną do gustu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Azz
Komisarz



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 8:51, 14 Lut 2014    Temat postu:

Ale zes Silv pojechal ;]]] chcesz zeby drugi scenariusz porozwalal wroga zanim sie ruszy ? ;]
Kilka uwag tylko do drugiego:
- na jakiej zasadzie rozstawienie ? w watchtower zajmuje sie budynek, tutaj juz jest zajety przez dwarfy.
- ile tych znacznikow ? i w jakich miejscach (ktos je rozstawia) ? i jak duze ?
- zasieg k6+2 przy tak licznych wojskach (nie ma lordow, jest wiecej jednostek) jest zbyt duzy wychodzi bomba o zasiegu 6 do 16 cali, do tego dochodzi wielkosc tzw. wzornika, armie bez pancerza z niskim t schodza jak swieze buleczki, zasieg k3+2 to chyba max
- 2k6 z s4 to juz jakis hardcore, k6 z s3 to max, moze s4 przy mniejszym zasiegu

Imo troche przeholowales ;D

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
silvestro
Weteran Sierżant



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 10:08, 14 Lut 2014    Temat postu:

Rozstawienie normalnie, chodzi po prostu tylko o zajęcie wieży.
Znaczników jest 6, rozstawiam je ja,
Co do zasięgu to jest on liczony od środka znacznika.
W zasadzie może być wersja K3 +2, niech też w coś trafia Razz
2K6 obrażeń zostaje, ale z siłą 3 - masz rację, armię o mniejszym T będą przetrzebione.

generalnie chodzi o to aby unikać znaczników.

Zmieniłem z Watchtower na battleline - powinno być lepiej Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez silvestro dnia Pią 10:46, 14 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Azz
Komisarz



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 10:55, 14 Lut 2014    Temat postu:

Moze niech te znaczniki beda w jakims odstepie od siebie, 12-15 cali, cobys nie zaminowal komus wyjscia z wlasnej polowy ;] i najlepiej napisz na nich numerki od 1 do 6, latwiej bedzie sie polapac rzucajac k6, ktory wzornik eksploduje ;]

Aha w 3 scenariuszu, przydaloby sie zwiekszenie do 400-500 pts za break przeciwnika, i polowa z tego jak przeciwnik pozniej nas zbreakuje. Wszakze na normalnym B&G jest koniec gry i wysokie wyniki, wiec niech to cos daje (u Blesa ostatnio bylo 400, spokojnie mozna dac 500).

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
silvestro
Weteran Sierżant



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 11:05, 14 Lut 2014    Temat postu:

Znaczniki już mam wydrukowane i ponumerowane Wink

Spoko, będę je rozmieszczać sprawiedliwie i w miarę intuicyjnie Wink

Dzięki Azz za sugestie i pomoc, mam nadzieję, że będziemy się dobrze bawić z tymi scenariuszami.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Azz
Komisarz



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 11:27, 14 Lut 2014    Temat postu:

Spoko, nie ma problemu ;]
Zle nie bedzie, moze przy drugim bedzie troche marudzenia ;]

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marcin C
Weteran Sierżant



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 8:48, 17 Lut 2014    Temat postu:

Marudzenie bedzie bo jak mi pierdyknie bombka zabijajac poł armi (a elfy z t3 i bez pancerza sa bardzo twarde i odporne) to bede marudził

ps. i nie mówcie ze da sie schować bo jak bedzie 6 znaczników to nie da sie przed kazdym uryc - ot bedzie decydowała losowoć - i nie mówcie ze to sprawiedliwe bo jak wybuchnie u kraśka z t4 piechota, t7 działa to nic mu nie zrobi
scaven jak straci 5 slave za 2p model to nawet nie zauwazy ja jak strace 5 elfów to mnie zaboli

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin C dnia Pon 9:09, 17 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
silvestro
Weteran Sierżant



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 10:00, 17 Lut 2014    Temat postu:

Znaczniki są niewielkie, poza tym zasięg jest i tak liczony od środka więc nie jest tak, że jedna bombka przykryje pół stołu. Po sugestiach Azz'a poprawiłem to (fakt 16, a 10 cali to różnica), zmniejszyłem siłe, nie po to aby premiować armie z większym T, a po to, aby armie takie jak elfy nie były zredukowane do minimum po 2 turach. Chce Wam urozmaicić rozgrywkę, sprawić, ze będzie ciekawsza, a nie ograniczała się tylko do schematu "lasek, górka, domek, płotek". Fakt, nie da się ominąć wszystkich znaczników, ale o to właśnie chodzi. Bo gdybym założył, że będziecie je wszyscy omijać szerokim łukiem to bym ich nie wprowadzał. A tak wszyscy musimy podejmować ryzyko. Czyż nie o to chodzi w tej grze? Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marcin C
Weteran Sierżant



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 10:45, 17 Lut 2014    Temat postu:

Dla mnie to nie jest urozmaicenia a darmowe dawanie punktów przeciwnikowi
Niestety moje elfy sa najbardziej podatne na kazdy ostrzał - nie ma drugiej tak slabej armii jeśli chodzi o przyjmowanie ostrzału na ryj
- powiecie ze ludzie tylko ze człowiek kosztuje 6p a elf 11-12p a ginie tak samo jak nie szybciej
Dla mnie to jest darmowy strzał 2d6 s3 w kazdej turze w moja armie
Generalnie chciałem przyjśc czyms ala MSU na Elfach ale t3 no sv i 2d6 s3 co ture w twarz na 1-2 oddziały + ostrzał przeciwnika bardzo mnie od tego odciaga (mam 50% szansy ze jeden z moich zanczników wybuchnie - znacznik wybucha 2x na runde )
Ja rozumie ze to jest urozmaicenie - ale dla mnie to oznacza zmiane koncepcji
Na wiecej pancerza i wiecej T tak zeby ryzyko wybuchów minimalizowac juz na poziomie rozpiski a nie bitwy

przykąłdowo mamy kawe imperialną i exów
kawa dostaje 2d6 s3 dostaje 0,5 rany
ja dostaje 2,2 rany
kawalerzysta kosztuje 25p= 12p
elf kosztuje 12p = 26p

ewentualnie halabardnik imperialny 6p =2,2 rany 14p
scaven 3 rany no sv na slave = 7p
juz nie mówie o wich elves 3,5 x 11 = 38p
Albo sisterkach 3,5 x 15p = 52p

Taka jest różnica cenowa strat dzieki gejzerom na jednostkach o podobnym T które sa na stołach
Jak weżmiemy t4 to juz mamy tylko 2,5 rany * pancerz wiec kraśki z 4+ pancerzem dostaną 1,25 rany crusherzy dostana 0,4 rany, ogry dostana 1,65 rany

Nawet HE sa promowane
WL 3,5 rany * pancerz na 3+ = 1,16 rany wiec ok 17p
PG 3,5 * pancerz 5+ = 2,3 *ward 4+ = 1,15=17p

No ale jak juz pisałem bede musiał zmniejszać ryzyko na poziomie rozpy wiec bede musiał zrezygnowac z ropy "kobieta mnie bije" na cos twardszego.

A to napisałem zeby uświadomić ze niektóre ingerencje w scenariusze potrafią wykrzywiac balans bitwy i to bardzo w jedna strone
Bo ja moge stracic ok 50-70p na ture jak 2 jednostki będą w zasiegu a przeciwnik straci 20-30p też za 2 jednostki - mała dysproporcja

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin C dnia Pon 12:49, 17 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Azz
Komisarz



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 14:24, 17 Lut 2014    Temat postu:

MC bez przesady, nie rob z DE takich bidulkow, jest to jedna z mocniejszych armii, jesli chodzi pod wzgledem strzelania to najgorzej wychodza skaveny, we, tk, orki, bestie ;] takze jak widac jest o wiele wiecej armii podatnych na strzelanie niz de.

Zapominasz ze mozesz wystawic lekka kawe z sv 4+, korsarzy z sv 4+, herosow z sv 1+, coldy z sv 2+...

Troche bezsensu jest porownywanie jednostki bez save'a do jednostki z savem, wez od HE lucznikow, nie maja save, wez wlocznikow. Zapominasz rowniez co zrobi taka we dochodzac do slavow/halabardnikow ;]

Z jednym sie zgodze, ze wybuchy beda bolec, ale nie zrzucajmy wszystkiego na bark de, bo to naprawde slabo wyglada ;]

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Marcin C
Weteran Sierżant



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 14:36, 17 Lut 2014    Temat postu:

Taa skaveny za 2p albo 6 wychodzi gorzej niż elf za 11-15p
naprawde ja sie pytam gdzie ??
Wytłumacz mi wiec prosze dlaczego elf z t3 no save albo max 5+ save za 11-15p wychodzi w strzelaniu 2d6 hit s3 lepiej niz inne armie ?

Mówimy o jednostkach wystawianych na stole i o jednostkach którymi sie gra czy tylko teoretyczna dywagacja o pancerzu w danej armii ?

Bo wybacz w De gra sie na wiedźmach nie corsarzach i na exach nie Coldach
Tak samo jak w HE gra sie na silverach WL PG i feniksach a nie na łucznikach i włucznikach ale popraw mnie jak sie myle ?

Nie podaje fastów bo trzeba byc idiota aby fastem nie ominac gejzera

Przeczytaj koszty i rany w moim ostatnim poście a następnie zastanów sie nad tym co napisałeś i wytłumacz mi jeszcze raz powoli jak orki albo TK boli bardziej 2d6 s3 (z tego co wiem ork kosztuje 6p i ma t4 i 5+sv wiec jest to juz na starcie bardziej wytrzymałe i tańsze)

Ale dzieki czuje ze po twojich słowach moje wiche bedą z dumą brać na klate strzały i sobie myślec ze giną trudniej niz skaveny

+++Edit+++
Tylko że ja nie chciałem brac herosów z sv 1+ a bede musiał brac
Chciałem brac kupe piechoty, z t3 ale tez nie wezme
Wiec wezme nudne standardowe DE bez finezji i funu Razz
Ale fakt bede mógł stanąć takim herosem na środku gejzera i miec wszystko w ... Wink
+++END+++

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin C dnia Pon 15:01, 17 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Azz
Komisarz



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pon 14:58, 17 Lut 2014    Temat postu:

Bo zawsze zaczynasz jeki z bialoleki jakie de sa najslabsze i najbardziej pokrzywdzone, nieprawda, prawda jest taka ze ponoc sa top3 armii ;].

Sam wyskakujesz z przykladem orka za 7pts (nie 6pts dla poprawki) ktorego nikt nie wystawia, a mi mowisz, zebym bral pod uwage jednostki, ktorych sie uzywa, a nie te ktorych sie nie uzywa (przy okazji HE uzywaja lucznikow).

Masz jakies stare info, w de tez sie gra na coldach i na szejdach, w he tez na dp, swoja droga u nas ani razu pg nie widzialem ;], a wl tylko raz ;]

Sproboje wytlumaczyc, wezmy przykladowego orka, ktorego nikt nie wystawia, punktowo aby bylo tak jak lubisz 10 wiczek ~ 15 orkow, zalozmy ze ida do siebie, i ze raz oberwa, szansa na to ze oberwa wiczki jest mniejsza, maja move 5, orki podlegaja animozji, jedna "pauka" i oddzial w 84% stoi w miejscu, a wiec mozliwe ze szansa na kolejny wybuch. Z wybuchu gina 3 wiedzmy jak i 2 orki, wiedzmy dochodza w stanie 7 do 12 orkow, nie musze sie chyba rozpisywac co wiedzmy zrobia tym biednym orkom ?

Ale dalej mi sie juz nie chce spierac, masz racje wszystko najbardziej boli de, a najbardziej boli dupa.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum www.sklepfeniks.fora.pl Strona Główna » Terminarze » Turniej 22.II.2014
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group