FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Kilka uwag co do zasad
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum www.sklepfeniks.fora.pl Strona Główna » Gry bitewne / Warhammer 40.000 » Kilka uwag co do zasad
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irmahil
Weteran Gwardii



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Śro 19:10, 25 Mar 2009    Temat postu: Kilka uwag co do zasad

Tu chciałbym poruszyć parę rzeczy co do podstawowych zasad wh 40.000
Jeżeli macie jakieś pytania śmiało pytajcie bez względu na posiadana wiedzę.
Forum jest po to by znaleźć odpowiedzi. Nikt nie będzie się śmiał,że ktoś czegoś nie wie.

Po prostu jak czegoś nie wiecie śmiało pytajcie. Na pewno znajdą się osoby które odpowiedzą na nie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irmahil
Weteran Gwardii



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Śro 19:17, 25 Mar 2009    Temat postu:

Rending - w V ed jeżeli wyrzuci się w rzucie na zranienie 6 oznacza to, iz pancerz przeciwnika zostaje przebity i ewentualnie pozostają mu rzuty na iva.

W przypadku pojazdów do siły dodajemy 6 która wypadła i z zasada rending dodakowo dodajemy k3.

Dla przykładu strzelamy z assault cannona do wrogiego rhino.
trafiamy (sm) na 3 . i rzucamy na zranienie w rzucie wypada 6 czyli rending
czyli assault cannon ma siłe 6 do tego dodajemy 6 (mamy12) i dodatkowo dorzucamy k3 i wypada wynik 4 (co dzielimy na pół) i dodajemy kolejne 2.
W sumie wychodzi nam trafienie z siłą 14. Wynik porównujemy z pancerzem rhino i odpowiednio sprawdzamy w tabelce.


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irmahil
Weteran Gwardii



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Śro 19:24, 25 Mar 2009    Temat postu:

Bolter - podstawowa broń każdego Marines, maja tez na wyposażeniu bolt pistole. zasieg 24 cale i zasada rapid fire. Czyli na połowie zasięgu mogą oddać dwa strzały do wroga, ale po takiej salwie nie mogą zaszarżować.
Jeśłi chcemy strzelić do wroga i zaszarżować oddajemy strzał ( ale z bolt pistola) o maksymalnym zasięgu 12 cali i szarżujemy( nie stosujemy zasady rapid fire wtedy).


Ogólnie mówiąc po strzale z Boltera nie można szarżować.
Dlatego maja pistole i Boltery przy sobie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irmahil dnia Śro 20:07, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irmahil
Weteran Gwardii



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Śro 19:32, 25 Mar 2009    Temat postu:

Instant Death - bardzo nieprzyjemna sprawa. Zakładam ,że mamy kapitana Marines który ma 3 Wo . Trafia dla przykładu na orka który z rękawica ma siły 10 i wykonuje ataki w naszego kapitana. Na nieszczęście trafia i rani kapitana. Ten wykonuje rzut ochronny na inva ponieważ rękawica ignoruje pancerz. ten rzut nie wychodzi i niestety nasz kapitan odrazu ginie z uwagi iż dostał trafienie z siła dwukrotnie większa niż jego wytrzymałość. Niestety pozostałe wo nie liczą się wtedy w ogóle.

I na tym polega ta zasada, dlatego raczej pilnujcie swoich HQ by za szybko nie poginęli


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sir BUBU
Rekrut



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Śro 22:17, 25 Mar 2009    Temat postu:

W tej edycji rozróżniamy dwa rodzaje ataków pojazdów za pomocą własnej masy:

-Atak czołgowy(Tankshock):
Jest to moment w, którym czołg (lub pojazd z odpowiednimi ulepszeniami) wjeżdża we wrogi oddział (nie można wjeżdżać w walkę wręcz). Pojazd może przejechać nawet "maksymalną prędkością" i zahaczyć kilka wrogich oddziałów. Wrogie jednostki zostają zmuszone do wykonania testu morali (chyba, że są Fearlees lub mają specjalne zasady uodporniające je). Gdy im się udaje mają prawo wykonać atak "Death or Glory"(*). Kiedy go nie wykonują, muszą się cofnąć o 1cal. W przypadku niepowodzenia testu morałów, oddział ucieka do własnej krawędzi.

-Taranowanie:
Każdy pojazd ma prawo taranować wrogie pojazdy. Wehikuł musi się poruszać z maksymalną osiągalną prędkością w linii prostej, każdy oddział na drodze jest tak jakby został Tankshocka. Kiedy machina wejdzie w kontakt z inną, należy określić, w którą część pancerza otrzymała trafienie wroga jednostka (własna-atakująca otrzymuje zawsze w przedni). Siłę uderzenia sprawdza się według następujących reguł**:
-Za każde przejechane trzy cale +1 do siły(maksymalnie +4 przy "normalnych pojazdach")
-Za każdy punkt pancerza powyżej 10 , +1 do siły (maksymalnie +4)
-Za to że pojazd jest czołgiem, +1 do siły
Wrogi pojazd i własny dostają automatycznie trafienie, następnie trzeba wykonać test przebicia pancerza z siła wynikającą z reguł(**).

Skimmery taranowane przez pojazd wroga mają prawo wykonać specjalny test kościa d6. Przy wyniku 1-2 "skimmer" unika zderzenia.
Maszyny kroczące mają możliwość wykonania "death or glory" na wrogim pojeździe(gdy są taranowane). W przypadku niepowodzenia ("DoG"), maszyna krocząca dostaje trafienie na tylny pancerz.


*jeden atak, jednej figurki na tylny pancerz, automatycznie trafiający, liczą się tylko wyniki zatrzymujące pojazd, w innym przypadku figurka wykonująca atak musi zostać usunięta ze stołu (nawet jak miała 10T 10 woundów i była odporna na instant death)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irmahil
Weteran Gwardii



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Czw 10:16, 26 Mar 2009    Temat postu:

Feel no Pain - ( Nie czuje bólu - czy jakos tak po polsku)
krótko mówiąc przykładowy posiadacz tej zdolności ma jakiś pancerz i zdaje na niego sava , jeśli mu się to nie uda ( nieudany rzut ) z ta zdolnością ma dodatkowy rzut na 4 +, który uchroni go przed utrata wounda.
Bardzo pożyteczna rzecz , jesli tylko jest mozliwość proponuje w granicach rozsądku pomyślec o takiej jednej jednostce .
Przykładem sa Kosmiczni Marines Chaosu i jednostka Plague Marines
z tym tylko ,że przykładowo 10 z championem kosztuje bagatela 245 pkt.
( dość sporo )


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sir BUBU
Rekrut



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Czw 11:04, 26 Mar 2009    Temat postu:

Dodam jeszcze, że "feel no pain" nie działa gdy jednostka zostanie zaatakowana przez broń dystansową z AP1-2 , przez rending, oraz przez siłę "instantującą" postać (nawet przy postaciach odpornych), i przy nie udanych testach na liderkę w czasie wykonywania "zaklęć" psionicznych. W fazie ruchu gdy wykonujemy test przez niebezpieczny teren i wypadnie "1" to również nie przysługuje test "FnP". W walce wręcz test ten nie przysługuje od broni energetycznej (Power Fisty, Power weapony), oraz od rendingów.

Postaciom dołączającym do oddziałów (indepence character) nie przysługują testy "FnP" od oddziału. Np. jak Warboss orków dołączy do oddziału nobów z Painboyem , to SZEF nie ma prawa wykonywać testu "FnP".


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irmahil
Weteran Gwardii



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Czw 15:19, 26 Mar 2009    Temat postu:

Pojazdy - tabela uszkodzeń


od V ed obowiązuje jedna tabelka:
1 Stunned
2 Shaken
3 Weapon Destroyed
4 Immobilised
5 Destroyed
6 Destroyed


Jeśłi wypada Rykoszet mamy - 2 do rzutu w tabelce
( rykoszet jest wtedy kiedy mamy równa siłę z pancerzem )

Oraz perę modyfikatorów:

-1 za Broń Ap -
+1 za Broń Ap1
+1 za Open Topped ( pojazd otwarty )


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irmahil
Weteran Gwardii



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Czw 15:20, 26 Mar 2009    Temat postu:

Może jeszcze dodam jak obliczamy czy coś zrobiliśmy pojazdowi atakowanemu.

Strzelamy np z Haevy Boltera do pojazdu który ma pancerz 11 z przodu
mamy siłę 5 jedynie coś mu zrobimy jeśli wypadnie nam na kostce 6 ,
bo do siły broni dodajemy wynik k6 co stanowi łaczna wartość
Jeśli nam wypadnie taki wynik wtedy przy rzucie na tabelkę uszkodzeń mamy modyfikator -2


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irmahil dnia Czw 15:24, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irmahil
Weteran Gwardii



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 10:56, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Teraz nieco armii posiada możliwość dokupienia do HQ CS medyka , wzięcie takiego pana daje zasadę nie czują bólu i dotyczy ona całej grupy dowodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Adrian
Gwardzista



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Czw 17:26, 04 Cze 2009    Temat postu:

witam mam pytanko
1) czy jezeli mam na sierzancie plazma pistol i power weapon to czy w cc dostaje dodatkowy atak???
2)to pytanie dotyczy rozdzielania tych trafien np moj oddzial zostaje trafiony przez 6 zwyklych bolterow i plazma gun wszystko wounduje to czy moge to woundy z plazmy przypisac tylko do jednego typka czy na dwoch????
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ChaosSpaceBunny
Weteran Gwardii



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Pią 9:46, 05 Cze 2009    Temat postu:

1. Tak
2. Ile masz typa w oddziale? Jeżeli mniej niż ran, to możesz.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Adrian
Gwardzista



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Pią 13:32, 05 Cze 2009    Temat postu:

przykladowo mam np 4 typa wychodzi razem 8 woundow to np daje 2 z plazmy 1 i po 2 z bolterow kazdemu tak?????

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ChaosSpaceBunny
Weteran Gwardii



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Pią 23:12, 05 Cze 2009    Temat postu:

Tak - ale musisz pamiętać, żeby tak przydzielać. Jeśli o tym zapomnisz, przeciwnik może ci nakazać rozdzielić plazmę na dwóch typów.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Komisarzon
Gwardzista



Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Cadia, Kasr Legnitzion

 Post Wysłany: Sob 21:11, 11 Lip 2009    Temat postu:

Mam problem.
Wydałem rozkaz na szeregi dla 15 gwardzistów (tak jakoś zostało z plutonu),
wyskoczyło i trafiło mi 23 strzały.
Strzelałem w pozostałość squadu Spejs Marynarzy, ściślej dwóch.
Czy przy takiej ilości strzałów nadal przysługuje i save od pancerza?
Czy strzały z lasgunów sumują swoją siłę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Komisarzon dnia Sob 21:12, 11 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum www.sklepfeniks.fora.pl Strona Główna » Gry bitewne / Warhammer 40.000 » Kilka uwag co do zasad
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group